Data ostatniej aktualizacji danych: 2021-12-01
Uwaga: Data symulacji nie jest aktualna!

Help Desk Systemu Informacyjnego Skarbowo-Celnego (Help Desk SISC)

Odpowiedzi na najpopularniejsze pytania dotyczące serwisu Taryfy celnej ISZTAR4 znajdziesz w sekcji FAQ.

Jeśli jednak nie znajdziesz tam poszukiwanej informacji, to na Help Desk SISC możesz zgłosić pytanie, uwagę lub problem z działaniem serwisu Taryfy celnej ISZTAR4.

Z Help Desk SISC możesz się skontaktować:

 

 

Zgłoszenia przez portal CSD (Centralny Service Desk)

Zalecamy tę formę kontaktu, ponieważ pozwala nam na najszybszą obsługę twojego zgłoszenia. Opisz nam jasno, jaki wystąpił problem, dzięki temu przygotujemy dla ciebie odpowiednie rozwiązanie. Opisz nam jasno, jaki wystąpił problem, dzięki temu przygotujemy dla ciebie odpowiednie rozwiązanie.

Uwaga! Jeżeli chcesz skorzystać z Help Desk SISC najpierw zaloguj się na PUESC.

  • w portalu CSD kliknij Nowe zgłoszenie
  • z Katalogu usług wybierz usługę,do której chcesz wysłać zgłoszenie serwisowe
  • po wybraniu usługi wybierz klasyfikację - ten wybór pozwoli bardziej szczegółowo opisać zgłoszenie
  • otworzy się formularz zgłoszenie - w polu opis zgłoszenia napisz czego dotyczy twój problem
  • jeżeli uważasz, że opisałeś już wszystko kliknij w przycisk Kontynuuj
  • teraz możesz dodać załączniki do zgłoszenia (zrzuty ekranu lub inne istotne twoim zdaniem informacje), możesz również wysłać zgłoszenie bez załączników.
  • kliknij przycisk Zgłoś - zgłoszenie niezwłocznie trafi do operatorów Help Desk SISC a ty otrzymasz:
    • informację w oknie - Utworzono zgłoszenie o numerze ZGL2329987 (przykladowy numer)
    • wiadomość email potwierdzającą zarejestrowanie zgłoszenia
  • po obsłużeniu zgłoszenia przez operatorów Help Desk SISC otrzymasz wiadomość email potwierdzającą rozwiązanie zgłoszenia

Uwaga! Wszystkie wiadomości wysyłane są z adresu pomoc.Informatyczna@mf.gov.pl

 

 

Zgłoszenia pocztą elektroniczną (e-mail)

Jeżeli przynajmniej raz korzystałeś z pomocy przez portal CSD, możesz przesłać zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres helpdesk-eclo@mf.gov.pl

Wyślij zgłoszenie z adresu e-mail, który jest twoim loginem na PUESC.

Uwaga! Zgłoszenie wysłane z innego adresu zostanie automatycznie odrzucone.

W temacie wiadomosci e-mail wpisz nazwę usługi, której dotyczy zgłoszenie.

W przypadku zgłoszeń dotyczących serwisu Taryfy celnej, wpisz w zgłoszeniu nazwę systemu - ISZTAR4.

Opisz problem w wiadomości w taki sposób, abyśmy mogli przygotować rozwiązanie bez zwracania się do ciebie o dodatkowe informacje. Do wiadomości możesz również dodać załączniki.

 

 

Kontakt telefoniczny

Serwis Taryfy celnej ISZTAR4 nie jest wspierany telefonicznie przez HelpDesk SISC. Zachęcamy do skorzystania z pozostałych form kontaktu.

 

W jakich sprawach możesz się zgłosić do Help Desk SISC

  • obsługa zgłoszeń – rejestracja oraz obsługa zgłoszeń dotyczących błędów i nieprawidłowości w działaniu serwisu Taryfy celnej ISZTAR4,
  • obsługa wniosków o informację – rejestracja oraz obsługa wniosków o informację na temat serwisu Taryfy celnej ISZTAR4.

Pomoc konsultantów Help Desk SISC nie obejmuje wypełniania formularzy -dostępnych na PUESC - wspólnie z użytkownikiem. 

Help Desk SISC nie świadczy wsparcia w zakresie przepisów prawa, w oparciu o które funkcjonują poszczególne usługi a także w zakresie stawek celnych i podatkowych, klasyfikacji towarowej, ograniczeń taryfowych, obowiązków i rozliczeń podatkowych, mandatów i kar administracyjnych.

 

Jaki jest czas obsługi zgłoszeń

Większość zgłoszeń obsługujemy na bieżąco. Odpowiedzi udzielamy w możliwie najkrótszym czasie od zarejestrowania zgłoszenia, a przy rozmowie telefonicznej – w czasie jej trwania. W przypadku zgłoszeń, które dotyczą złożonych błędów lub nieprawidłowości, czas obsługi może ulec wydłużeniu z powodu potrzeby przeanalizowania zgłoszenia i opracowania skutecznego rozwiązania.

 

Jaki jest czas obsługi wniosków o informację

Większość wniosków obsługujemy na bieżąco. Odpowiedzi udzielamy w możliwie najkrótszym czasie od zarejestrowania wniosku, a przy rozmowie telefonicznej – w czasie jej trwania. W przypadku skomplikowanego wniosku czas obsługi może zostać wydłużony z powodu potrzeby jego przeanalizowania i opracowania skutecznego rozwiązania.

 

Jak złożyć reklamację

W ciągu 5 dni od otrzymania odpowiedzi możesz przesłać reklamację lub prośbę o dodatkowe wyjaśnienia, które dotyczą zgłoszeń i wniosków o usługę rozpatrywanych w Help Desk SISC. Zrobisz to przez portal Centralny Service Desk (strona otworzy się w nowym oknie).