POJAZDY, STATKI POWIETRZNE, JEDNOSTKI PŁYWAJĄCE ORAZ WSPÓŁDZIAŁAJĄCE URZĄDZENIA TRANSPORTOWE
(a) złączy, podkładek i tym podobnych, z dowolnego materiału (klasyfikowanych według ich materiału składowego lub do pozycji 8484), lub pozostałych artykułów z gumy, innej niż ebonit (pozycja 4016);
(b) części ogólnego stosowania określone w uwadze 2 do sekcji XV, z metali nieszlachetnych (sekcja XV) lub podobnych towarów z tworzyw sztucznych (dział 39);
(c) artykułów objętych działem 82 (narzędzia);
(d) artykułów objętych pozycją 8306;
(e) maszyn lub aparatury objętych pozycjami od 8401 do 8479 lub ich części, z wyjątkiem grzejników dla artykułach niniejszego rozdziału; artykułów objętych pozycją 8481 lub 8482, lub artykułów objętych pozycją 8483, po warunkiem że stanowią one integralne części silników;
(f) maszyn lub urządzeń elektrycznych (dział 85);
(g) artykułów objętych działem 90;
(h) artykułów objętych działem 91;
(ij) broni (dział 93);
(k) lamp lub opraw oświetleniowych, objętych pozycją 9405;
(l) szczotek, w rodzaju stosowanych jako części pojazdów (pozycja 9603).
(a) pojazdy, które zostały celowo tak zbudowane, że mogą jeździć po drogach i po szynach, należy klasyfikować do odpowiedniej pozycji działu 87;
(b) pojazdy silnikowe ziemno-wodne (amfibie) należy klasyfikować do odpowiedniej pozycji działu 87;
(c) statki powietrzne, które zostały celowo tak zbudowane, że mogą być również wykorzystane jako pojazdy drogowe, należy klasyfikować do odpowiedniej pozycji działu 88.
(a) do działu 86, jeżeli przeznaczone są do poruszania się po torze prowadzącym (pociągi na poduszce powietrznej);
(b) do działu 87, jeżeli przeznaczone są do poruszania się nad lądem lub nad lądem i wodą;
(c) do działu 89, jeżeli przeznaczone są do poruszania się ponad powierzchnią wody, nawet gdy mogą lądować na plażach lub pływających przystaniach, lub mogą poruszać się nad lodem.
Części i akcesoria pojazdów na poduszce powietrznej należy klasyfikować w ten sposób, jak części i akcesoria pojazdów należących do tej samej pozycji, do której zaklasyfikowano, zgodnie z powyższymi założeniami, odnośne poduszkowce.
Osprzęt i armatura do pociągów poruszających się na poduszce powietrznej powinny być klasyfikowane jako osprzęt i armatura do torów kolejowych, a urządzenia sygnalizacyjne, zabezpieczające oraz kierujące ruchem pociągów poruszających się na poduszce powietrznej, jak urządzenia sygnalizacyjne, zabezpieczające oraz kierujące ruchem kolejowym.